Serangan DDOS China yang Paling hebat Dalam Sejarah Dunia. Seluruh Dunia Gempar!!!


Pada kira-kira pukul 4.00 petang semalam,  satu dunia gempar terutama kepada mereka yang sedang login ke facebook. Server facebook tiba-tiba lumpuh selama 30 minit. 

Dalam masa tersebut, ramai pengguna Facebook di Malaysia terkedu, heran, dan macam-macam hal di sampaikan dalam laman sosial seperti Twitter.


Apa kata kalaulah Mark Zuckerberg  memang sengaja switch off server facebook atau apa pulak rasanya kalau facebook ditutup selama-lamanya ? Kepada mereka yang bukannya pengguna Facebook tegar hal ini mungkin tidak menjadi masalah kepada mereka. Tetapi kepada usahawan dan peniaga, ini seperti dibuang kerja.

Pihak Facebook semalam telah mengeluarkan kenyataan bahawa masalah tersebut berpunca dari misconfigured setting, tetapi, sebenarnya itu adalah kenyataan yang dibuat untuk mengaburi pihak pengguna yang buta IT. 

Sebenarnya server Facebook telah diserang oleh DDOS yang rata-ratanya datang dari negara China. Meskipun serangan tersebut memang datangnya dari negara China, ia tidaklah  bermakna perkara terebut dilakukan oleh rakyat negara itu. 

Akibat daripada 'serangan' DDOS itu, Facebook terpaksa mengambil masa selama 30 minit untuk menyelesaikan masalah tersebut. 

Dah macam perang alam maya. - My Media Hub


0 Response to "Serangan DDOS China yang Paling hebat Dalam Sejarah Dunia. Seluruh Dunia Gempar!!!"

Post a Comment