PM Prihatin Kebajikan Muhammad Firdaus dan Minta Masyarakat Malaysia Lebih Prihatin Golongan OKU

Kuala Lumpur : Perdana Menteri sedih dengan nasib malang yang menimpa remaja kelainan upaya (OKU) Muhammad Firdaus Dullah, 15, dan memberi jaminan kerajaan akan menjaga kebajikannya. 

Datuk Seri Najib Razak dalam lama Facebooknya malam ini berkata, kerajaan melalui Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, polis serta agensi berkaitan akan memastikan kebajikan Muhammad Firdaus terpelihara. 

Perkara seperti ini tidak sepatutnya terjadi dan saya memandang serius terhadap isu-isu yang melibatkan kanak-kanak kurang upaya seperti beliau," katanya. 


NAJIB melahirkan simpati beliau terhadap nasib yang dialami Muhammad Firdaus di laman FBnya, malam ini. 

 Najib juga berterima kasih kepada pihak yang tampil memberi bantuan kepada Muhammad Firdaus. "Saya juga berharap agar masyarakat di Malaysia bersikap lebih prihatin terhadap keperluan serta kebajikan golongan ini, dan elakkan diri dari menuding jari semata-mata," tambahnya lagi. 

Muhammad Firdaus ditemui dalam keadaan menyayat hati terkurung dalam rumah di Flat Semarak, Taman Semarak Nilai, dekat sini, Sabtu lalu. Keadaan Muhammad Firdaus yang kini dirawat di Hospital Tuanku Jaafar Seremban dilaporkan stabil dan semakin pulih.

 Sumber : MyMetro

0 Response to "PM Prihatin Kebajikan Muhammad Firdaus dan Minta Masyarakat Malaysia Lebih Prihatin Golongan OKU "

Post a Comment