AYAH DI BAHAM HARIMAU DEPAN DUA ANAKNYA.



NEW DELHI,  - Seorang lelaki India yang sedang  mendayung perahu bersama kedua-dua anaknya, dibaham oleh seekor harimau Bengal, lalu diseret masuk ke dalam hutan. Sushil Manjhi (62), sedang mendayung perahunya di Sungai Data bersama anak lelakinya Jyotish dan anak perempuannya Molina untuk mencari ketam di wilayah Sundarban, India timur.

Mereka bertiga berperahu menyusuri sungai menuju ke kawaan hutan Kholakhali, namun kemudian mereka memutuskan untuk berpatah balik  kerana tercium bau yang aneh. Pada ketika itulah, seekor harimau besar membaham Manjhi.

Jyotish (40), putra Manjhi, mengatakan mereka meninggalkan hutan tebal itu ketika adik perempuannya, Molina, memberi peringatan.

 "Saya sangat terkejut dan tubuh saya kaku. Yang saya lihat hanyalah kelibat warna kuning. Saya perlukan beberapa waktu  untuk saya memahami peristiwa mengerikan yang terjadi di depan mata saya," kata Jyotish.

"Ayah saya benar-benar tertindih di bawah tubuh harimau itu. Saya hanya mampu melihat kakinya menendang-nendang. Setelah saya sedar terus saya mengambil tongkat," lanjut Jyotish. "Molina juga mengambil sebuah pisau panjang. Kami kemudian memukulvdan menyerang haiwan buas itu tetapi dia tak mau menyerah," tambah Jyotish.

Lalu harimau itu melompat keluar dari perahu dengan menyeret tubuh Manjhi dengan mulutnya. Dalam waktu yang singkat, harimau itu hilang ke dalam hutan bersama tubuh mangsanya. Jyotish dan Molina kemudian memanggil nelayan lain untuk meminta tolong, namun tak seorangpun berani mengejar harimau itu ke dalam hutan.

Nampaknya jasad Manjhi tak akan pernah ditemukan. Pengarah
Kawasan Perlindungan Harimau Sundarban, Soumitra Dasgupta mengatakan memancing ikan sebenarnya dilarang di dalam kawasan tempat serangan harimau itu terjadi. Insiden yang terjadi pada Kamis (26/6/2014) itu adalah yang keempat menimpa nelayan di Sundarban, salah satu kawasan perlindungan harimau Bengal terbesar di dunia.

0 Response to "AYAH DI BAHAM HARIMAU DEPAN DUA ANAKNYA."

Post a Comment