Memang Berbaloi!! Janda Iklan Jual Rumahnya dan Dapat Dirinya Sekali


Memang berbaloi! Hal inilah yang dilakukan oleh seorang janda cantik bernama Wina Lia, 40 tahun. Beliau telah mengiklankan rumahnya untuk dijual dan sekaligus dengan dirinya sekali untuk dinikahi.

Iklan yang diletakkan di salah laman web, rumahdijual.com,  pada petang Sabtu 7 Mac 2015, telah mendapat sambutan hangat oleh para netizen.

"Ya memang benar saya yang memasang iklan tersebut. Tetapi tidak bukanlah bertujuan untuk mencari sensasi, saya memang berniat untuk menjual rumah ini dan juga mencari suami," ujar Wina.

Idea untuk mengiklankan ini turut dibantu oleh rakannya  bernama Dian. Pada ketika itu dia menyatakan yang dia ingin menjual rumahnya itu. Tetapi setelah berbual melalui aplikasi chatting seminggu lalu,   Dian datang bertemunya di rumah untuk mendapatkan foto rumah untuk tujuan pengiklanan rumahnya itu.

"Semasa berbincang itulah saya katakan padanya kalau saya juga sedang mencari suami kerana saya sudah lama menjanda" kata Wina.

Hasil perbincangan tersebut Dian, menurutnya telah mencadangkan tagline yang berbunyi "Beli rumah boleh dapat memperistrikan tuan punya rumah.'

"Kerana dirasakan sesuai dan saya juga memang sedang mencari jodoh. Ya saya pun bersetuju. Pada mulanya saya kira ia hanya diiklankan di facebook atau BBM, tetapi ia dipromosikan di laman web. Ya saya sempet kaget kok di online kemudian lebih kaget lagi jadi heboh. Tapi saya tidak menyalahkan Mas Dian," kata dia sambil tersenyum. 

Rumah milik Wina, berada di Randu Gunting, Taman Martani, Kalasan, Sleman, Yogyakarta. Dalam iklannya, ia menawarkan sebuah rumah dengan luas 523 M berharga RM 27,963.00 (Rp 999.000.000.)

kredit: viva.id

1 Response to " Memang Berbaloi!! Janda Iklan Jual Rumahnya dan Dapat Dirinya Sekali"

  1. Maaf ada yang tersilap..

    999.000.000 (sembilan ratus sembilan puluh sembilan juta, dekat/1miliar) =Rm.300.000 (tiga ratus ribu,ringgit)

    ReplyDelete