KESIAN!! Badan Bayi Melecur Setelah Buat Suntikan Tak Ikut Jadual


Kesian bila melihat kesan suntikan terhadap bayi di Alor Setar Kedah ini, Menurut ceritanya bayi ini telah disuntik dengan kandungan vaksin untuk lima kali suntikan. 

Sebenarnya, suntikan pelalian bayi ni mempunyai jurang tarikh yang ditentukan mengikut peringkat umur bayi. Jika bayi tersebut diberi demua suntikan sekaligus, maka akan bertembung lah ubatan yang disuntik tu di dalam badannya nanti.

Jadi dalam hal ini nisiapa yang bersalah? Kesian badan bayi tu sampai melecur jadinya hingga mengelupas dan  menanah., 

Kita yang melihat pun terasa peritnya nak menahan sakit apa lagi bayi tersebut yang menanggung derita. Menurut ibu bayi tersebut, selepas bayinya disuntik lima suntikan sekali gus, bayinya itu terus meragam.

Pada hari esok pula, bayi tersebut demam, ibu bayi tersebut fikir mungkin demam tersebut disebabkan oleh suntikan.. Rupan-rupanya demam tersebut disebakan oleh  badan bayi tersebut yang tak dapat menahan ubat yang disuntik. Aptidaknya kalau sudah sekali suntik banyak macam tu lah jadinya.. Kesian panas dalam badan jadinya.

Ingatlah jika kita bawak baby kita ke klinik untuk suntikan, ikutlah  jadual suntikan seperti yang telah ditetapkan oleh Kementaerian Kesihatan.

1hikayatmalaysia

0 Response to "KESIAN!! Badan Bayi Melecur Setelah Buat Suntikan Tak Ikut Jadual "

Post a Comment