Taktik Penipu Kutip Derma Di Melaka Tersebar?

Media sosial kini heboh memperkatakan tentang penipuan satu sindiket didalangi 2 individu berbangsa cina yang dikatakan telah menipu mangsa dengan kutipan derma yang giat dilakukan kini di Melaka.


Taktik Penipu Kutip Derma Di Melaka?

Kalau benar info ini, tak mustahil mereka akan berpindah pula ke negeri lain untuk meneruskan "kelangsungan hidup' dengan taktik menipu mereka itu....Ikuti catatan tersebut dibawah...


AWAS! PENIPUAN di MAYBANK Jln Hang Tuah Melaka, CIMB Melaka, Public Bank Melaka.


Sekumpulan penyangak bangsa Cina bertopengkan kununnya derma/charity akan menahan anda semasa anda masuk atau keluar bank. Modus operandinya begitu licik, anda akan diberi sejenis barangan seperti pen dan anda perlu teka harganya dgn menulis di sebuah pad kertas.
 Kemudian anda perlu bayar jumlah tekaan anda kononya duit itu akan didermakan. Dalam masa anda sudah bayar duit tekaan katakan RM10 akan datang seorang lagi kawannya dan orang yg anda bayar akan belah dari situ. 

Anda akan diminta bayar lagi. Mereka menggunakan pelbagai tektik utk mengabur mata dan rata2 yg ditipu adalah orang berbangsa Melayu yang sememangnya terkenal dgn sifat dermawannya. 

Ramai pelajar Uitm Bandar Melaka, Utem, MARA sudah ditipu merema. Hati2 dan SILA SEBARKAN serta SHAREkan pada kengkawan, adik2, kakak2 anda supaya tidak menjadi mangsa penipuan mereka!
 
Taktik Penipu Kutip Derma Di Melaka?
 
Taktik Penipu Kutip Derma Di Melaka?

#Kutip derma pakai cam tu gaya? kekeke...harap2 anda abaikan/jangan layan bila dihampiri seseorang apatah lagi selepas keluar dari bank. -sumber

0 Response to " Taktik Penipu Kutip Derma Di Melaka Tersebar?"

Post a Comment