Pelik: Jurufoto Merakamkan Satu-satunya Bunga Matahari Tersenyum di antara 20,000 kuntum

Sebuah gambar yang menunjukkan sekuntum bunga matahari menyimpulkan senyum pada bagian putiknya telah heboh di internet. Ini adalah kerana fenomena ini tadalah begitu luarbiasa dan terlihat begitu mengkagumkan sekali.

Bunga matahari yang unik ini kelihatan seperti sedang tersenyum pada bagian putiknya. Hal ini telah menarik perhatian para pengunjung di kebun bunga di Tokyo, Jepun.

Seperti diberitakan oleh Daily Mail, Sabtu (9/8/2014), bunga berwarna kuning terang ini kelihatan berbeza di antara 20,000 bunga matahari yang lain.

Seorang jurufoto Jepun, Yoshikazu Tsuno menulis fenomena unik ini. “Bunga ini kelihatan sangat ceria sekali di musim panas tahun ini,” ujar Yoshikazu.

Sehingga kini,  masih belum diketahui punca bunga matahari itu tersenyum dan keanehan lainnya adalah hanya satu bunga saja yang menunjukkan keceriaannya tersebut.

Happy: A woman uses an umbrella to shield herself from the sun while a sunflower soaks up the rays with a 'smile' in a field in Tokyo, Japan
Creating a buzz: One of the 'smiling' sunflowers attracts two bees
A sunflower appears to look up with a happy face as the sun beats down in Tokyo
Creating a buzz: One of the 'smiling' sunflowers attracts two bees, while another appears to look up with a happy face as the sun beats down in Tokyo
 Flower power: Two young children walk among thousands of sunflowers, including some with 'smiling' faces
Cheerful: The chirpy-looking faces were dotted among 20,000 other sunflowers on a patch of land in Tokyo

0 Response to "Pelik: Jurufoto Merakamkan Satu-satunya Bunga Matahari Tersenyum di antara 20,000 kuntum"

Post a Comment